About

Stichting Del Pozo is op 27 december 2018 opgericht.

De kans om de stichting op te richten ontstond omdat dhr. J. van der Put een deel van zijn vermogen wilde besteden aan het bieden van kansen voor jongeren zodat zij de innovatieve en zorgzame leiders van de toekomst kunnen worden en talent niet verloren gaat.

De stichting heeft de naam Del Pozo gekregen.
De naam is een eerbetoon aan Jan en Leny van der Put en geeft de spirit van de stichting weer. Del Pozo betekent put of bron in het Spaans. De stichting wil een bron van mogelijkheden bieden en jongeren de kans geven zich te ontwikkelen tot de toekomstige innovatieve en zorgzame leiders.
Jan en Leny zijn in hun werkende leven allebei actief geweest in het onderwijs.
Zij weten uit ervaring dat goed onderwijs en mentorschap kinderen helpt hun talenten te ontwikkelen en te bouwen aan een goede toekomst voor zichzelf en hun familie.

De inkomsten van de stichting komen uit donaties, schenkingen en subsidies.
De stichting heeft niet als doel vermogen op te bouwen. We willen de gelden die we ontvangen direct inzetten voor ondersteuning van jongeren.

Het bestuur van stichting Del Pozo bestaat uit drie personen.
Het bestuur is onbezoldigd.

Voorzitter: E.A.H. van der Put
– contactpersoon Bolivia